15 år og mødt en fyr på 18 - er han vild med mig?

Vis spørgsmål

Hej brevkasse. Jeg er en pige på 15 år. For et halvt år siden mødte jeg en fyr til et kursus, den sidste aften var vi oppe hele natten og sang og dansede sammen med en masse andre (ikke alkohol).

Vi holdt kontakten og i sidste uge var vi igen på kursus og der var vi i samme gruppe. Vi snakkede ikke så meget de første dage, men det blev ligesom mere og mere. En af de sidste aftener, hvor vi havde bygget noget oppe i højden, skulle nogle af os sove deroppe. Jeg sov ved siden af ham og lagde ikke op til noget. Men min sovepose var gået i stykker og han vækkede mig mange gange, fordi jeg faldt længere ned ad "platformen", som vi havde bygget. På et tidspunkt sagde jeg, at jeg frøs og så tog han en arm rundt om mig og det gjorde han flere gange... På et tidspunkt lå vi helt tæt med hovederne, men jeg turde ikke kysse ham.. Efter det kiggede han tit på mig og smilede. Jeg smilede igen og det var det.

Nu er vi hjemme igen og han var for sidste gang deltager på det her kursus, fordi han er 18 år. Han bor på Nord-Sjælland og jeg bor i Jylland. Savner ham, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Vil gerne holde kontakten, men vil også gerne ses og vil helt vildt gerne have, at det udvikler sig. Jeg tog ham også flere gange i at gøre ting, som jeg selv gjorde, fordi jeg kunne lide ham, såsom at være de samme steder og lægge mærke til, hvad han sagde og gjorde. Lige nu er jeg ET stort rod og ved ikke, hvad jeg skal gøre. Skal jeg satse noget eller lade være, hvad kan jeg skrive til ham osv. HJÆLP MIG!!

Maria, 15 år

SVAR:

Kære Maria

Jeg kan godt forstå, du gerne vil vide, om han er vild med dig, om han tænker lige så meget på dig og om han ønsker at være sammen med dig. Jeg kan ikke svare for ham. Derfor vil jeg prøve at stille enkelte spørgsmål, som du kan tænke over – måske det kan hjælpe dig med at blive klogere på ham.

Hvem tager kontakten?

Du skriver, at I mødte hinanden for et halvt år siden og siden da har skrevet sammen, i nogle perioder mere end andre. Prøv at tænk over hvem der har startet med at skrive de gange, I har skrevet sammen. Er det lidt forskelligt, hvem der starter, eller er det primært kun ham eller dig? Hvis han er interesseret i dig, vil han også vide mere om dig og derfor også selv starte samtalerne.

Du skriver, at du ikke lagde op til noget, er det fordi, du er usikker og egentlig først ønsker at vide, om han er interesseret, før du tør begynde selv at tænke på, om du er interesseret i ham? Måske skal du vende den om. Hvad vil du gerne?

Hvad skriver I om?

Hvis du tænker tilbage på jeres venskab det sidste halve år. Er I så begyndt at snakke mere og mere sammen, fortæller han om sig selv og kan du fortælle om dig selv, er det dybere end bare almindelig hverdagssnak, er I interesserede i hinanden?

Forelskelsen

Jeg ved ikke, om du har været forelsket i en dreng før. At være forelsket er ligeså forvirrende og frustrerende, som det er dejligt. Ud fra det, du skriver, kan jeg fornemme, at du har på fornemmelsen, at han også søger dig, der bliver sendt blikke og som du beskriver det, føler du, at I hele tiden holder øje med hinanden og det er en rar fornemmelse, når øjnene mødes.

Ud fra det, du skriver, kan jeg ikke sige, om han er fascineret af dig, vild med dig, eller forelsket i dig og med afstanden imellem jer, tror jeg, det kræver en vis tålmodighed, hvis du ønsker at finde ud af det.

Læs også et svar, jeg har givet til en anden tidligere og læg især mærke til afsnittet gisninger: Kan jeg lide ham, og kan han lide mig?

Hvordan tage kontakt nu

Du vil gerne holde kontakten, men ved ikke hvad du skal gøre. Jeg tror, det er vigtigt, at du er tålmodig. Det tager tid at lære hinanden at kende og ud fra det, du skriver, fornemmer jeg, at dine følelser er længere fremme end dit kendskab til ham. Jeg tænker, det vil være en god idé først at blive ved med at skrive med ham, for at lære ham bedre at kende og for at finde ud af, om han er interesseret i dig. Lad også ham tage nogle initiativer, så du bedre kan vurdere, om han er vild med dig. Hvis venskabet så udvikler sig, kan I evt. mødes. Måske et neutralt sted på en cafe eller andet og evt. sammen med andre i første omgang, så det er mere uforpligtende for jer begge og I får chancen for at lære hinanden yderligere at kende

Hvad forventer du?

Du turde ikke kysse ham og det er ikke til at sige, om han ønsker at være mere end venner. Måske du skal gøre op med dig selv, om du er interesseret i ham, fordi det er nyt og spændende eller fordi han er kærestepotentiale.

Mvh Malene