15 år - hvordan får jeg hende til at blive forelsket i mig?

Vis spørgsmål

Hejsa Adam og Eva

Jeg er en dreng på 15 år, og jeg er vildt forelsket i den her pige, som jeg har gået i klasse med i nu 3 år.
Det hele startede på en lidt mærkelig måde, da en fra min klasse skrev til mig, at hende pigen syntes, at jeg var vildt lækker og sød. Så jeg begyndte at skrive lidt til hende, og det udviklede sig så ret hurtigt. Efter at vi havde skrevet sammen i 2-3 måneder, fandt vi en dag, hvor vi skulle være sammen. Jeg havde glædet mig helt vildt til, at vi skulle være sammen. Vi kyssede og puttede helt vildt den gang, og vi havde lyst til mere ...
Men så her på det sidste har hun ændret sig. Vi var til en fest for nogle dage siden, og der besluttede jeg, at jeg ville spørge ind til, hvad hun følte for mig, fordi hun godt vidste, at jeg var helt solgt i hende. Hun svarede, at hun troede, jeg følte mere, end hun gjorde. Det føltes, som at jeg blev stukket i hjertet; jeg troede jo, at hun var vild med mig ...

Jeg har snakket lidt med hendes veninder om det, og de siger, at hun er meget kold overfor det.

Hun er nu på ferie i 14 dage, og jeg savner hende helt vildt - vi har aftalt, at vi skal finde en dag, når hun kommer hjem ...

Mit spørgsmål er: Synes I, at det ville være en god idé at spille kostbar overfor hende og bare lade være med at svare på hendes sms'er? Eller skal jeg bare blive ved med at skrive søde ting til hende osv.? Hun har også sagt, at jeg er alt for sød. Kan I give nogle gode råd til, hvordan jeg kan være mere "hård" overfor hende?

Hilsen den triste dreng, 15 år

SVAR:

Hej triste dreng

Tak for dine spørgsmål. Først vil jeg jeg svare kort på dine spørgsmål og derefter begrunde mine svar.

Nej, det er ikke en god ide at spille kostbar.

Nej, jeg mener ikke, du skal skrive flere søde ting til hende.

Lær hinanden bedre at kende

Hvorfor? Ud fra hvad du skriver, tror jeg, det er godt, hvis I lærer hinanden bedre at kende. Og det gør I ikke via jeres mobiltelefoner eller ved at kysse og putte. Brug tid sammen på noget sjovt eller bare en helt almindelig gåtur. Når I flere gange bruger tid sammen, får I begge et meget bedre og mere realistisk billede af, hvem den anden rent faktisk er.

Mit råd er også, at I skal vente med kysseri og nussen, indtil I rent faktisk bliver kærester. Hvis I begynder for hurtigt med det, kan det nemt ødelægge noget senere i jeres venskab. Vent med det, til I kender hinanden rigtig godt - så bliver oplevelsen også mere ægte for jer begge to.

Spil ikke kostbar, for det nytter sjældent at være "pigesur". Vis hende i stedet, at du faktisk vil hende, at du vil lære hende at kende og nyder at være sammen med hende. Vær ikke hård overfor hende, men tålmodig og venlig. Det vil hun i langt højere grad respektere.

Andre kæmper også med det

Måske kan det hjælpe dig at læse disse to artikler, som fortæller lidt mere om, hvordan du kan takle dine og pigens forskellige følelser: Slå koldt vand i blodet og Ét trin ad gangen er det mest sikre.

Venlig hilsen
Asbjørn Overby