14 år og måske forelsket - hvorfor kilder han mig?
Hvad nu hvis jeg er forelsket i en, og han kilder mig og alt muligt mærkeligt, der får mig til at smile, og vi kan snakke sammen, men det er som om, han er vild med en anden? Han kilder ikke hende eller det, han gør ved mig, han kigger bare meget på hende.
Anne, 14 år

SVAR:
Kære Anne
Det er et godt spørgsmål, du stiller.
Jeg ser mindst 2 muligheder.
1. Det, at han kilder og gerne vil have krops kontakt, kan være fordi, han kan li dig.
2. Det at han kilder dig, kan blot være et forsøg på at få den anden piges opmærksomhed.
Det er det, der kan være så mærkeligt ved unges menneskers opførsel. De gør noget ved en, som egentlig skulle ramme en helt anden. Jeg synes, du skal tage det helt roligt og være afventende, så tror jeg, tiden vil give dig en afklaring. Så har du også tid til at finde ud af om de følelser, du har for drengen, holder ved eller de ændrer sig undervejs.
Prøv at læse de artikler, der er under temaet: Fra venner til kærester
Hilsen Jytte
Jytte Haven Nørgaard
Skrevet af:
Jytte Haven Nørgaard
familieplejer
adamogeva.dk