14 år og ekskæreste 12 - er det dumt at prøve igen?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en pige på 14 år og har brug for hjælp. Jeg er forelsket i den her dreng. Vi har vært kærester engang før. Han er godt nok kun 12 år, men han er som en på 14. Vi er begyndt at skrive sammen igen og han skrev, at han savnede mig. Han sagde til mig, at han ville tænke over, om vi kunne prøve igen, men er det dumt at prøve igen?

Min veninde som er i gruppe med ham oppe i skolen sagde, at han havde sagt, at han troede, at han havde fået noget med mig igen. Han har skrevet, at han kunne lide mig

Han har nu tænkt i 4 dage og svarer ikke, når jeg skriver til ham?

Skal jeg spørge, om han har tænkt?

Anonym, 14 år

SVAR:

Hej dig på 14 år.

Det er en lidt speciel situation, du står i ligenu. En gl. flamme kommer på din bane igen, er han er stadig en flamme for dig, eller kunne det bare være trygt og godt, hvis du kunne få ham igen?

I er begge midt i en rivende udvikling

Hvad du mener med, at han er 12 år, men er som en på 14 år, kan jeg ikke vide. Det du kan forholde dig til er, at han er 12 år og du er 14 år. Piger er ofte foran i udviklingen i denne alder, og da det i dit tilfælde er dig, der er ældst, er det ikke med til at mindske "aldersspredningen". Det betyder også, at I er meget forskellige steder i jeres udvikling.

Sejt at score en ældre pige?!

Det er min oplevelse, at drenge som kan score en ældre pige, har en tendens til at prale lidt af det, vi kan ikke udelukke, at de føler en sejr i forhold til de ældre drenge.

Sats på venskaberne

Mit råd til dig skal være: Lad ham være. Har du ikke hørt fra ham endnu, kan du ikke blive ved med at gå i uvidenhed, det at han ikke svarer, synes jeg vidner om stor umodenhed, han ønsker tilsyneladende ikke at tage stilling alligevel. Hold du dig til et evt. venskab med ham i stedet og nyd også venskaber med andre drenge og piger.

Jeg vil foreslå dig at læse disse artikler:

Kærestepotentiale… eller en god ven?

Pigevenner og drengevenner

Hilsen Jytte Haven Nørgård Familieplejer.