13 år og forvirret omkring hvilket køn jeg er til - kan I hjælpe?
Hej, jeg er en dreng på 13 år med et problem. Jeg er meget forvirret, når det kommer til det køn, jeg er til. Det er lidt svært at forklare, jeg føler bare mange gange, at piger ikke er tiltrækkende, men at drenge er. Jeg ved ikke, om det bare er noget, der vil gå over, men jeg har brug for hjælp.
Nikolas, 13 år

SVAR:
Kære Nikolas
Tak for dit spørgsmål til AdamogEva.dk. Det er dejligt, at du har frimodighed til at skrive. Vi får rigtig mange spørgsmål og lægger nye svar ud i hele tiden. Det, du skriver om, har vi også skrevet om i nogle svar til piger og drenge, som netop i puberteten oplever noget af det samme som dig. Jeg har fundet nogle af de svar frem til dig.
Her er de links, som jeg tror, du kan have glæde af.
Er jeg mærkelig?
Kan I hjælpe mig med min forvirring omkring min seksualitet?
Måske homo, er min forelskelse mærkelig?
Er jeg lesbisk? Hvad gør jeg med alle min tanker og følelser?
Det er lige nu den hurtigste måde for dig, at få svar på dit spørgsmål. Hvis du ikke synes, du finder det, du har brug for, så må du endelig ikke tøve med at skrive igen.
Vi har en lang række rådgivere, så der bliver også tid til dig.
vh Sinne
Sinne Steen Ramild
Skrevet af:
Sinne Steen Ramild
Psyko- og familieterapeut
adamogeva.dk