12 år og forelsket - hvordan kommer jeg videre?

Vis spørgsmål

Kære Adam og Eva. I har hjulpet mig rigtig meget, men dette spørgsmål kan jeg ikke finde svar på :( så jeg håber, at I kan hjælpe mig.

Hej, jeg er en pige på 12 år. Jeg er totalt skudt i en meget sød dreng og jeg kan bare ikke komme videre. Jeg har kommet sammen med ham 1 gang, men der var vi ikke så store. Det gik rigtig godt, vi var meget sammen og holdt lidt i hånden, indtil vi sad og skrev en aften og så kom det, der stod: Jeg slår op. Jeg kunne ikke forstå det, så jeg skrev hvorfor 3 gange, tror jeg. Jeg var meget ked af det og kom så til at slette alt, hvad vi havde skrevet og hans nummer :(

Derefter har jeg haft hans nummer 2 gange mere. Men har ikke rigtig skrevet med ham. Jeg har lidt svært ved at opsøge ham, da jeg bliver lidt genert. Og som sagt kan jeg bare ikke komme videre. Jeg tror stadigvæk, at jeg elsker ham, men jeg ved ikke, om han kan lide mig. Og så der er 4 af mine veninder, der også godt kan lide ham, men han er ikke særlig sød ved dem. Kun når det passer ham, så kan han være sød ved dem. Kan det betyde noget?....

Hilsen pigen der stadigvæk elsker ham...

ps. Har virkelig brug for hjælp...

SVAR:

Kære dig.

Tak for dit spørgsmål til A og E. Det er altid godt at få sat ord på det, man går og spekulerer på.

Godt at høre, at du ofte har haft glæde af svarene på vores side.

Nu beskriver du så et meget typisk problem for piger i din alder.

Rart og hyggeligt

Det er jo en rar og hyggelig følelse at være forelsket, men jeg ved også, at det er bedst for de fleste i din alder, at forelskelsen bliver ved det. Det er altid rart at have en, man går og er lidt forelsket i, kigger på og drømmer om.

Hvis ham, du er forelsket i, er på din egen alder, så har han udover at tænke på piger også mange andre ting i hovedet. Det kan forklare, hvorfor han reagerer, som han gør. Det lyder også til, at han er en meget populær en af slagsen. Det kan godt være, at han her og nu er meget ”hot”, men du beskriver også, at han ikke behandler de andre piger så pænt.

Først udseendet

Når man skal finde en kæreste, er det jo ofte udseendet, man først tænder på, men det, der gør, at et forhold holder, er hvordan personen ser ud indeni. Du kan prøve på at se lidt mere kritisk på den fyr, du er forelsket i, og se om du så stadig synes, alt ved ham er fantastisk. Tit er det jo også sådan, at man rigtig gerne vil have det, der er lidt uopnåeligt, eller det man ikke kan få. Ham her virker lidt sådan af en eller anden årsag. Tænk dig den modsatte situation hvis han var vild med dig og du ikke var specielt interesseret i ham.....

Uopnåelig

Når man først har den der kæreste, der var så uopnåelig, så er det slet ikke så fantastisk alligevel.

Du er 12 år og sikkert meget moden af din alder, men alligevel vil jeg sige, at du har mange ting, du skal nå udover det at tænke på drenge. At du er genert og ikke helt ved, hvad du skal gøre, er også meget almindeligt i din alder. Når du bliver lidt ældre, får du mere mod på det, hvis du bliver forelsket at tage kontakt til fyren.

Det bedste, du altid kan gøre, er at være dig selv. Prøv at gøre mere ud af at lære dig selv bedre at kende. Finde ud af, hvad du kan lide at lave efter skole, være sammen med veninder, gå til en sport ell lign.

Måske kan du hente lidt inspiration ved at læse disse artikler om, hvordan det er at gå fra barn til voksen:

Barn eller voksen

Hvem er jeg?

Er der nogen der kan li mig?

Pubertet en ekstrem forvandling

Gode venner

Håber du kan bruge mit svar til et eller andet.

Kærlig hilsen Marianne