Kan sæd på fingre eller penis gøre hende gravid?
Hej. Jeg har fået en dejlig kæreste og vi hygger en del. Har lige nogle spørgsmål: 1. Når jeg har fået et handjob og hun har sæd på fingrene, hvis der, efter hun har tørret fingrene, sidder sæd tilbage og hun rører ved sig selv dernede, kan hun så blive gravid? 2. Kan hun, når vi sover (vi sover nøgne) blive gravid, når vi ligger i ske og der så er lidt sæd tilbage på penis? Mvh. Andreas

SVAR:
Kære Andreas
Tak for dit spørgsmål.
Næppe gravid
Det er yderst usandsynligt, at din kæreste skulle kunne blive gravid på disse måder. Sædceller har det ikke ret godt uden for kroppens varme og fugtige miljø og overlever ikke ret længe.
Læs mere om det i denne artikel: Sådan bliver du gravid
Sex er et stort ansvar
En helt anden ting, I skal være opmærksomme på er dog, at I kan smitte hinanden med kønssygdomme.
Der er altid en risiko af den ene eller anden art ved at være så intimt sammen med et andet menneske, og jeg vil anbefale jer at snakke godt og grundigt igennem, hvordan I forholder jer til prævention, uønsket graviditet, kønssygdomme, grænser og lignende. Læs evt. denne artikel om at passe godt på sit sexliv: Pas godt på dit sexliv
Jeg håber, du fik svar på dit spørgsmål.
Kærlig hilsen Johanne
Johanne Kammersgaard Ipsen
Skrevet af:
Johanne Kammersgaard Ipsen
Sygeplejerske
adamogeva.dk