Sex i fuldskab - er prikkerne på penis sygdom?
Jeg var til en fest på gymnasiet og blev meget fuld. Nogle dage efter festen begyndte jeg at få små røde prikker på penishovedet, de er ikke ømme eller svier eller klør. Jeg kan ikke huske, om jeg havde sex eller ej, nogen siger, at de så mig komme gående ud af en busk med en eller anden pige, der derefter løb sin vej. De siger, jeg havde bukserne knappet op, og at hun trak sine kjolestropper op over skulderne igen.
Mit spørgsmål er: Jeg ved ikke, om det er en sygdom eller bare en tilfældig irritation, hvad skal jeg gøre? Og hvad kan prikkerne være?
Peter, 16 år

SVAR:
Hej Peter
Det er nu en uge siden, du skrev, forhåbentlig er knopperne forsvundet af sig selv og du har måske glemt alt om episoden.
Det, du beskriver, lyder som irritation af penishovedet. Det er ganske fredeligt og forsvinder af sig selv. Jeg kan ikke fortælle dig, hvorfor det er kommet, men jeg henviser til et svar på et lignende spørgsmål: Røde, flade prikker på penishovedet – hvad kan det være?
Sex er et stort ansvar
Som jeg forstår dit spørgsmål, er du mest bekymret for knopperne på dit penishoved. Har du tænkt over, om det kan have andre konsekvenser, hvis du har været sammen med pigen?
Ved du, hvem det er? Brugte du kondom? Som fyr har du et ansvar for at beskytte dig selv mod kønssygdomme, men også for at undgå at blive far som teenager. Selvom du var fuld og ikke husker noget, vil du juridisk være far til barnet.
Pas godt på dig selv og på pigerne!
Jeg vil opfordre dig til at passe bedre på dig selv og overveje konsekvenserne af dine handlinger, også selvom det sker under fuldskab. Det kan få store konsekvenser for din fremtid og for pigens fremtid.
Jeg vil gerne opfordre dig til at læse disse artikler:
Alkohol – så det rykker
Sex og alkohol
Pas godt på dit sexliv
Kærlig hilsen Signe
Signe Engholt Andersen
Skrevet af:
Signe Engholt Andersen
Læge
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK