Smask forelsket i hende, men hvad føler hun?
Hej Adam og Eva!
Jeg mødte for 2 uger siden tilfældigt det, jeg nok ville beskrive som min drømmepige, jeg mødte hende på en sjov måde på skolen. Der gik to dage, så begyndte vi at skrive, og så i lørdags eksploderede det. Vi skriver bogstavelig talt 24/7 og har været sammen et par gange dog ikke alene, da der har været andre med også. Men altså det startede i lørdags, hvor hun og nogle veninder skulle til fest og spurgte mig og mine venner, om vi ikke ville køre dem til fest, det gjorde vi så, og det var her, jeg fik hendes nr.
Allerede mandag kørte vi dem til fest igen, men det var, da vi hentede dem, at det gik op for mig, hvor fantastisk hun faktisk var. Hun havde fået lidt at drikke og var lidt små fuld, men ikke sådan helt paf. Hun sad på forsædet ved siden af mig (jeg kørte) og lå opad mig gentagne gange, og vi holdt i hånd flere gange, og jeg nussede hende på låret, mens vi kørte, og da vi skulle sige farvel, sad vi med denne vanvittige øjenkontakt, og jeg overvejede kort, om jeg skulle kysse hende, men jeg tænkte, nej de andre sidder bagved og kan se alt. Men i dag fortryder jeg inderligt, at jeg ikke bare sprang ud i det. Fordi vi skriver som sagt hele tiden, taler lidt i tlf. også og det hele.  Vi skriver med hjerter og alt det der, og vi har det rigtig sjovt, når vi skriver/snakker, men jeg kan ikke helt lure hende, hvad hun synes om mig.
Noget, der gør det lidt svært for mig, er, at jeg aldrig har haft en kæreste før, og jeg er stadig jomfru, hvilket gør, at jeg er ret så genert, når jeg ikke får noget at drikke.
Derfor søger jeg jeres hjælp.
Mvh den 18-årige

SVAR:
Hej 18-årige
Tak for dit spørgsmål. I har mødt hinanden til fest og lidt på skolen, altid omgivet af mange andre mennesker. Det er meget naturligt at starte et bekendtskab på den måde.
Næste skridt kan være at lære hinanden bedre at kende
Hvis du ønsket at lære hende bedre at kende, vil jeg opfordre dig til at spørge, om hun vil mødes med dig. At gå en tur sammen i skoven eller ved vandet er en super måde at få snakket sammen og finde ud af, hvem den anden rent faktisk er. Det kræver lidt mod at spørge om det. Hvis hun gerne vil lære dig bedre at kende, siger hun sikkert ja. Ofte kan en pige også godt lide, når en dreng viser initiativ.
Alkohol flytter grænser, så man ikke helt er sig selv
Når man mødes til fester, og man er lidt beruset, viser man typisk ikke sit helt sande jeg. Høj musik og mange mennesker omkring jer kan også medføre, at I ikke er helt jer selv. Jeg mener, at I bør ses og snakke for at få et sandere billede af hinanden. Det kan måske afklare jeres følelser for hinanden på en dybere måde end til en våd fest.
Læs mere om virkningen af alkohol her: Alkohol så det rykker
Vær dig selv - så hun ser dit sande jeg
Det, at du ikke har haft en kæreste og stadig er jomfru, er bestemt ikke unormalt for en fyr på 18 år. Jeg forstår godt din usikkerhed overfor piger, det er bestemt også normalt. Det, at du nu har mødt en sød pige, kan måske afhjælpe din usikkerhed.
Læs også denne artikel om at tage et skridt ad gangen: Kærestepotentiale .... eller god ven?
Held og lykke.
Venlig hilsen Asbjørn Overby
Asbjørn Thorø Overby
Skrevet af:
Asbjørn Thorø Overby
Efterskolelærer
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK