13 år og følelser for en pige - hvad skal jeg gøre?
Hej.
Jeg kan godt lide den her pige, som jeg skal gå i klasse med eftersommerferien. Problemet er bare, jeg har ingen anelse, om hun har det på samme måde, eller om hun er til goodboys eller badboys. Vil mene, at jeg er lidt en badboy.
Ved bare ikke, hvad jeg skal gøre. Når vi ser hinanden i byen, så er det mere sådan bare: Hej og hvordan går det? Men over beskeder har vi lidt længere samtale.
Mathias, 13 år

SVAR:
Hej Mathias
Ud fra dit spørgsmål, kan jeg se, at du endnu ikke har lært alt, hvad du kan i skolen;-)  Jeg vil opfordre dig til fremover at være lidt mere Goodboy end Badboy og få noget ud af skolen.
Pigen, du snakker om, er der jo også fremover i lang tid. Så inden du tænker hende som en mulig kæreste, så lær hende at kende som ven. Du vil igennem kendskab også finde ud af, om hun har følelser for dig til at blive kærester, eller det skal være venskab.
Ud fra din alder vurderer jeg, at du går i 6. eller 7. Klasse, og tiden har du på alle måder foran dig, så vær tålmodig med dig selv.
Jeg vil opfordre dig til at læse nogle af artiklerne i temaet: Fra venner til kærester
Hilsen Jytte Haven Nørgård
Jytte Haven Nørgaard
Skrevet af:
Jytte Haven Nørgaard
Familieplejer
adamogeva.dk