Usikker på seksualitet - er der tegn på jeg er bøsse?
Hej AdamogEva! Jeg er en dreng på 16 år. Jeg er meget usikker på min seksualitet, jeg onanere meget i min fritid, ca. 2-3 gange om dagen.
Så en dag ville jeg prøve noget nyt, hvor jeg sprøjtede en stråle op i min numse.. I starten gjorde det meget ondt, men alligevel synes jeg, det var en dejlig følelse. Så en dag så jeg en pornofilm, hvor hun fik den analt, og på en eller anden måde kom jeg ind på gaypornfilm, hvor jeg blev tiltrukket af, at han fik den analt - pga. jeg selv har prøvet. Jeg har ca onaneret til gayporn 2 gange og lad os sige, at jeg har set porno 1000 gange i alt i mit liv.
Endnu et tegn :\'(  Som lille har jeg altid haft et stort problem med mit fedme og har altid syntes, at jeg har haft en stor røve. Jeg arbejder i en butik og lægger mærke til at jeg automatisk altid kigger på mænds røve, når de går ud i butikken? Kan det godt have noget med at gøre, at jeg selv engang, var meget usikker på min røv, eller hvad??
Jeg har snakket med en af mine veninder, hvor jeg fortalte hende, hvordan jeg havde det, og hun sagde, efter jeg havde forklaret hende, at hun ikke troede på, at jeg var bøsse.
Jeg tænder overhovedet ikke på drenge, men synes bare, det er en dejlig følelse at få en ting op i min numse..
Men det er ligesom at jeg har en anden hjerne, der prøver at tage over og siger, at jeg skal være bøsse, hvor jeg siger til mig selv inde i mit hovede: Jeg har ikke lyst til at være bøsse.
Det skal siges, at jeg ikke har onaneret til gayporn i over et halvt år, men er alligevel usikker.
Usikker dreng, 16 år

SVAR:
Kære usikre dreng!
Tak for dine spørgsmål. Jeg vil prøve at reflektere lidt over det, du skriver, for at hjælpe dig videre. Du starter med at skrive, at du onanerer meget. Jeg tænker, når du skriver, at du onanerer så meget, må der være nogle andre ting, du går glip af. Det er dig der vælger hvad dit liv skal indeholde. Måske kan du overveje om der er nogen andre ting, du har mere lyst til end at onanere.
Vær god ved dig selv
Jeg forstår ikke helt, det du skriver med at sprøjte en stråle op i numsen. Du skriver, at det gør ondt. Jeg tænker, når det gør ondt, er det vigtigt, at du lytter til din krop og lader være med det. Du skal være god ved dig selv.
Hvad vil du bruge dit liv på
Du skriver, at du ser meget porno. Når du skriver, at du har set porno rigtig meget, vil jeg igen skrive til dig: " er det porno, du vil bruge det liv på?". Hvis det ikke er, kan du prøve at gøre mere af nogen andre ting, du godt kan lide. F.eks. gøre ting sammen med dine jævnaldrene, dyrke sport eller andre fritidsinteresser, sammen med nogen, du godt kan lide.
Vi påvirkes af det vi oplever
Du har haft udfordringer omkring fedme. Det er en del af dig og noget af det, du har med dig videre. Jeg tror sagtens, det kan have sammenhæng med, at du lægger mærke til mænds bagdele, da det med din egen bagdels størrelse har fyldt for dig. Jeg tænker ikke, det har noget med homoseksualitet at gøre.
Tal med en du har tillid til
Når andre ting kommer til at fylde i dit liv, kommer porno også automatisk til at fylde mindre. Jeg tror samtidig, det vil være godt for dig at tale med en om din seksuelle usikkerhed. Har du en voksen, som du har tillid til, som du vil kunne tale med? En anden mulighed er at opsøge en psykolog/terapeut.
Jeg tror også du kan få glæde af at læse mere her på siden:
Kan I hjælpe mig med min forvirring omkring min seksualitet?
Jeg er tiltrukket af at se på andre drenge - er jeg homoseksuel?
Hvordan stopper jeg min pornoafhængighed?
Kærlig hilsen Jens Ole
Jens Ole Clausen
Skrevet af:
Jens Ole Clausen
Familie- og psykoterapeut
adamogeva.dk