Er det normalt for en 16-årig ikke at kunne komme?
Hejsa. Jeg er en dreng på 15 år, til Januar 16, som har et mærkeligt problem. Jeg kan ikke komme. Eller på en måde kan jeg, på en anden måde ikke.
Jeg kan som regel komme, når jeg ser porno på min computer, men det er stadig ikke altid. Ikke på wc'et, ikke i sengen, ikke i badet. Men når jeg kommer, er det bare noget, der kommer op og lægger sig på toppen. Der er ikke lidt, men heller ikke meget. En gang har der fløjet op, men det var ellers bare det.
Nogle gange, når jeg ikke kan komme, fortsætter jeg, og får orgasmer til den ikke er stiv længere. Kan det have noget at gøre, med det? Så er det normalt, at man som 15-16 årig ikke kan komme? Er der noget, jeg kan gøre for, at "lære" det? Hvad gør jeg, hvis jeg får hand- eller blowjob og der ikke kommer noget ud. Nogen idé der? Tak på forhånd.
Rasmus, 15 år

SVAR:
Hej Rasmus
Det lyder som om, du nogle gange får udløsning, og at der andre gange kun kommer dét, som man kalder præejakulat/ præsperm. Det kan du læse mere om i leksikon: Præsperm.
Ingen grund til bekymring
Du skal ikke være bekymret for at du fejler noget. Det du oplever kan skyldes, at du stadig ikke er færdig med puberteten. Nogle gange kommer der kun en lille smule sædvæske, når man har udløsning. Det er helt normalt. Særligt hvis man onanerer eller har samleje ofte. Dét du beskriver er altså ikke udtryk for sygdom.
Sex og tryghed hører sammen
Du skriver noget om handjob osv. Jeg synes, du skal læse disse artikler og overveje, hvad du vil med dit kæresteliv og sexliv.
Sex og følelser
Jo tættere - jo bedre med omtanke
Pas godt på dit sexliv
Læs også om hvad Porno kan gøre ved dig under temaet Porno
Mvh Boje
Boje Kvorning Ehmsen
Skrevet af:
Boje Kvorning Ehmsen
Læge
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK