Veninderne tror det - men er jeg forelsket?
Mine veninder tror, jeg er forelsket i ham fyren på den anden skole. Det siger jeg så også, jeg er, men lige så snart jeg skal til at fortælle ham, jeg er vild med ham, føler jeg lige pludslig, jeg ikke er forelsket. Han er min bedste ven og min eks. Hvad gør jeg:(
Maria, 12 år

SVAR:
Kære Maria
Følelser kan være forvirrende
Det kan være svært at finde ud af, hvad man føler engang imellem. Du skriver ikke noget om, hvorfor dine veninder mener, at du er forelsket i ham, men det væsentlige er heller ikke, hvad veninderne tror. Du skal mærke efter, hvad du selv føler for ham. Det er du ret usikker på - så vidt vi kan forstå. Det kan være forvirrende, når følelser svinger og kan ændre sig fra dag til dag. Dog er det helt normalt, når man er teenager!
Giv det tid
Når du fortæller, at han er din bedste ven og din eks, så tænker vi ikke, at du behøver at have så travlt med at finde ud af, om du er forelsket eller ej. Det lyder til, at I har en god relation uanset hvad. Så bare fortsæt med at være gode venner, og så vil følelserne måske vokse med tiden. Det kan også være, at de forsvinder helt. Et venskab er i hvert fald altid et godt udgangspunkt for et kæresteforhold. Men med tiden vil du finde ud af, om du skal fortælle om dine følelser, eller I bare skal fortsætte jeres venskab.
Prøv og læs nogle af artiklerne i temaet: Fra venner til kærester
Vi kan bl.a. anbefale:
"Plusser" ved at vente med at få en kæreste
Forelsket i min bedste ven - hvad gør jeg?
Vi håber, at du kan bruge svaret.
Venligst Else og Simon
Else og Simon Nordborg
Skrevet af:
Else og Simon Nordborg
Familiekonsulent og efterskolelærer
adamogeva.dk