Min forhud sidder fast på penishovedet
Hej, jeg er en 16 år gammel dreng.
Når jeg prøver at trække min forhud ned, lagde jeg mærke til, at det så ud, som om et stykke af min forhud sad sammen med mit penishoved. Derfor kunne jeg ikke tage forhuden længere ned. Er det normalt?

SVAR:
Hej dreng på 16
Tak for spørgsmålet.
Det er noget, flere drenge og mænd oplever, og det er ufarligt. Du skal gøre op med dig selv, om det er noget, der generer dig meget. Hvis ikke, behøver du ikke gøre noget ved det.
Hvis det generer dig, så tag ned og få en snak med din læge. Du kan få en creme, som kan hjælpe dig med nogle af generne.
Lægen kan også vurdere, om det er nødvendigt med en lille operation, hvor man fjerner (noget af) forhuden.
Læs mere i vores leksikonopslag om omskæring.
Her er et par svar til andre om det samme:
Er det normalt at forhuden sidder fast på penishovedet?
Kan det være forhudsforsnævring?
MVH Jonas